2014. február 17., hétfő

E-Ink képernyő

Kevesen tudják, hogy az E-Ink elektronikus papírváltozatot az E-Ink Corporation gyártja. Azonban nemcsak a vállalat neve és projektjei esetében használatos az E-Ink szó. Az e-papír technológiában más cég is használja ezt az elnevezést a megjelenítendő felületekre. Jelenleg csak szürke változata létezik az E-Ink képernyőnek, azonban még mindig megfelelőbb szemünk számára ez a megjelenítés, mint a laptopé. Ugyanis a laptop képernyőjén megjelenítendő képek mozgó pontokból tevődnek össze. Ellentétben a két üveglap közt lévő E-Ink nem villogó pontok összességéből áll, hanem statikus, vagyis mozdulatlan apró mikrókapszulákból.  Az E-Ink képernyő mellett áll az is, hogy Kindle készülékünk csak akkor fogyaszt áramot, ha a tartalma változik, vagyis mikor lapozunk.

Bővült a Kindle Fire HD tárhelye

Bővült a Kindle Fire HD tárhelye +2GB-tal. Az eredeti készülék 2GB-tal rendelkezett, melyből maga a rendszer foglalt el 800KB-ot, így csak 1200KB maradt, mint szabadon felhasználható terület. Az új Kindle-nek összesen 4GB memóriája van, ami azt jelenti, hogy 3,2GB a szabadon felhasználható terület. Azért is fontos a tárhely mérete, mert a régebbi e-könyvek 200KB körüliek voltak, azonban az újabbak lehetnek akár 20MB-osak is. Így akár 1500 könyvet is tárulhatunk az új Kindle-n.

2014. február 13., csütörtök

Kindle reklámmentesen

2012 közepén Amerikában kezdődött a Kindle reklám mentesítése, azonban teljesen “tiszta” Kindle-t még nem lehetett akkor beszerezni. A gépek először reklámokkal keltek el, és csupán a vásárlás után lehetett “kiírtani” ezeket a készülékről. Az akkoriban bemutatott Kindle HD reklám mentesítése 30 dollár volt, melyet később “leakcióztak”, 2012 decemberében ez már csak 15 dollár volt. - írta a TechCrunch. 2013-ra sikerült, hogy a fogyasztók reklámmentes Kindle-hez jussanak.
Az Amazon tapasztalatai alapján azok a Kindle birtokosok, akiknek reklámos Kindle-je van, töredéke veszi igénybe a kb. 7.000 Ft-os reklámmentesítést. Az adatokból feltételezhetjük, hogy az emberek többsége nem reklámkerülő vagy próbálják visszaszorítani a költségeket.

Lehetséges Magyarországon is a reklámmentesítés meghatározott díjért, azonban egyszerűbb megoldás már alapból reklámmentes Kindle készüléket vásárolni, hiszen az árkülönbség minimális.